א) מהתוס' ד"ה משום רבי אבהו משמע לי שאם הוה קדושת מזבח היתה חלה קדושתו ממילא שחייב להעמיד דוקא בבע"מ. נכונה המשמעות הזאת (יש צד שני לומר שכ"כ פשוט שאינה חלה שא"צ לדבר ע"ז)
ב) ומ"מ מה מקור למשמעות נכונה שבמקום של שעבוד קדושת מזבח חלה?
שכמ"ה
הקטן אהרן ברכה הי"ו, מילן יע"א, אטליא
עי' בתוס' בגיטין (מ:, ד"ה "הקדש") שמאריך במשמעות הפשוטה כאן שקדושת הגוף מפקיע מידי שעבוד יותר מקדושת דמים, ומביא מקורות מכתובות נט: ועוד (וע"ש).
כל טוב,
יעקב מנטרוז