לכ' הגאונם החשובים שליט"א
הנה בריש פרק נושאין מצינו שלדעת חכ' איסור לא יגלה כנף אביו קאי על שומרת יבם של אביו, ואף דעובר עליו משום אשת אחי אביו מכל מקום עובר בשנים או שלשה לאוין
ויש להקשות מאי מלאו דלא יבנה, או עשה דבדד ישב במצורע, דאומרים שהלאו או עשה שניתוסף על איסור אחר בא לנתק הלאו הראשון ולא להוסיף עליה.
א י ש
שלום
נראה שבכל מקום הולכים לפי סברת הדרש ולפי הענין, וכמו שכתבו כיו"ב התוס' בכ"מ שהדרשות משתנות לפי הסברא.
כיון דחליצה במקום יבום קאי, וביבום נעשית אשתו לכל דבר, לכן אמרינן דמסתבר דלא יבנה בא לנתק הכרת דאשת אח, שכך היא הסברא. גם עשה דבדד ישב, משמעות הפשט שהעשה מנתק הלאו. משא"כ בשומרת יבם של אביו לא מסתבר לחדש שיתנתק איסור דודתו שהוא גם לאחר מיתה. וכן לא מסתבר כלל שלא יהא בה איסור יבמה לשוק.
בברכה. יוסי בן ארזה