1.
אברהם יוסף שווארץ שואל:
רשב"ם צד: ד"ה משום ונפקא לן מקרא במס' מועד קטן ובתורת כהנים דלוקה,
צ"ע דהיינו דוקא אליבא דר"ע, ולכאורה אף בלאו הכי אסור, ולמה הזכיר הרשב"ם המלקות דפליגי ביה, ולא האיוסר בכו"ע מודי ביה?
2.
הכולל משיב:
לחכמים בפשטות אינו איסור תורה אלא מדרבנן (אם כי בדעת הירושלמי נראה שבעושה מעשה אסור מהתורה, אבל כשמשייר אינו עושה מעשה), וא"כ י"ל דהוי כגזרה לגזרה שנראה כמקיים ועובר על איסור דרבנן.
יוסי בן ארזה