אביי כדשקיל בישרא מתרי שותפי יהיב זוזא להאי וזוזא להאי והדר מקרב להו גבי הדדי ועביד חושבנא
רש״י ד״ה ועביד חושבנא - וחוזרין ונותנין לו בשר כנגד מה שנטלו.
ק״ק מדוע לא פירש כפשוטו שחזרו ונתנו לו הזוז ששילם?
החותם בכבוד רב,
שמואל דוד בערקאוויטש
שלום וברכה,
הפוכי מטרתא למה לי. כיון שברצונו לקנות עוד בשר, הרי כשבא לקנות מקרבם אהדדי ואז לוקח בשר לפי החשבון.
בברכה.
יוסי בן ארזה
>>אביי כדשקיל בישרא מתרי שותפי יהיב זוזא להאי וזוזא להאי והדר מקרב להו גבי הדדי ועביד חושבנא
רש״י ד״ה ועביד חושבנא - וחוזרין ונותנין לו בשר כנגד מה שנטלו.
ק״ק מדוע לא פירש כפשוטו שחזרו ונתנו לו הזוז ששילם?
החותם בכבוד רב,
שמואל דוד בערקאוויטש>>
הכולל משיב:
>>שלום וברכה,
הפוכי מטרתא למה לי. כיון שברצונו לקנות עוד בשר, הרי כשבא לקנות מקרבם אהדדי ואז לוקח בשר לפי החשבון.
בברכה.
יוסי בן ארזה<<
מי אמר שרצונו לקנות עוד בשר?
לשון הגמ' ("אביי כד שקיל בישרא" ולא "אביי שקיל בישרא") מורה שזה היה נוהג קבוע, ולא מקרה ארעי. ופשטא דמלתא הוא שאדם ממשיך לקנות אצל מי שהתרגל אליו.
יוסי בן ארזה