לכ' התלמידי חכמים המופלגים של כולל עיון הדף
פב. כאן באכסנאי
הנה בגמ' כאן משמע דעיקר שריפתה היא במקומה, והקילו במי שאין לו עצים, ולכאורה לפי זה אף אכסנאי שרוצה לשורפו משלו מותר אבל בגמ' לעיל פא:, וכן ברש"י הכא בס"ד משמע דמדין מחויב לחזור, אא"כ הולך לדבר מצוה
א י ש
שלום וברכה
כאן מדובר על נטמא מיעוטו, ובזה עיקר מקום שריפתה בחצרותיהן ולא לפני הבירה.
בהצלחה. יוסי בן ארזה
לא הבנתי. הגמרא כאן הביא מתני 'מפרק ד' שם משמע דמחויבים לחזור בכזית או כביצה מעיקר הדין האם אפשר לומר דהתם איירי דוקא בנטמא רובו?
א"כ מאי קא מקשה הגמרא הכא?
ואם התם איירי בנטמא מיעוטו, ודין שריפתו הוא חוץ לעזרה, א"כ אמאי לעיל מט. חייבו אותו לחזור כשאינו הולך לדבר מצוה?
מדובר שם במיעוטו, וכמו שפירש"י (ד"ה חוזר ושורפו). והטעם שהזקיקוהו לחזור ולשורפו כי שם מדובר כשיצא מירושלים, וצריך לשרוף את הקודש במקום אכילתו, בירושלים.
יוסי בן ארזה