ח: מלמד שמגרשה בגט ומחזירה,
יל"ע לדעת הרשב"א בדף מא. דיבמה שנפלה לייבום הותרה היתר גמור, אף במקום דאין חליצה וייבום, אמאי בעי קרא שיוכל להחזריה, מי גרע מהיכא דפקע זיקה ממנה באופן אחר דיכול לישנאה?
אברהם יוסף שווארץ
אולי י"ל שאחרי שכבר קיים מצות ייבום גרע טפי וחזרה לאיסור אשת אח (ע' לשון הרשב"א בשו"ת ג' שמט).
בברכה. יוסי בן ארזה
תודה רבה.
עדיין לא הנבתי, אם היא מותרת אפילו בלי מצות ייבום, איך קיום מצות ייבום יבטל את זה
שמא יש לומר באופן אחר, שלולא קרא דמחזירה הייתי אומר שלא פקע איסור אשת אח לגמרי בשעת מיתה. ודברי הרשב"א אמורים רק לפי האמת שנעשית כאשתו לכל דבר ופקע איסור אשת אח ממנה אף שלא במקום מצות יבום.
יב"א