לכבוד ידי״נ הרה״ג רב מרדכי ורב דוד וכל הרבנים שליט״א אחדשה״ט
עז: רש״י ד״ה בנה איצטבא - של עץ
ק״ק מדוע נקט רש״י של עץ דוקא וצ״ע
החותם בכבוד רב,
שמואל דוד בערקאוויטש
באמת צ"ע בזה, ועוד צ"ע כי ברש"י סוכה ד. ד"ה על פני כתב שאיצטבא היא בנין אבנים וטיט וצ"ע למה רש"י שינה פירושו. ועי' גם מאירי סוכה ד. שכתב איצטבא זו של טיט או של אבנים או של עצים, הרי שהרכיב שתי הפירושים, וצ"ע בשינויים אלו.
שו"ר בספר עטרת קדמונים להרב צבי מרדכי ליבר סוכה ד: עמ' קפט שהאריך בזה והביא עוד מקומות בש"ס איך רש"י פי' מהו איצטבא.
חילך לאורייתא
דוד בלום