עז. תני רב זוטי דבי רב פפי אין מפירין נדרים אלא לצורך השבת אמר רב אשי הא לא תנן הכי נדרה עם חשיכה מפר לה עד שלא תחשך ואי אמרת לצורך השבת אין שלא לצורך השבת לא מאי איריא חשכה אפי' בתוך היום אינו יכול להפר
יל"ע דשפיר משכחת לה צורך שבת אף סמוך למשכה, אף שאינה צורך שבת זה מכל מקום הוי צורך שבת הבא
אברהם יוסף שווארץ
מלשון המשנה 'עם חשכה מפר עד שלא תחשך' משמע שבא לאשמעי' שמפירים נדרים אפילו שלא לצורך השבת, כמש"כ הר"ן במשנה.
יוסי בן ארזה