עג. רש"י ד"ה חד לכהנים מדהוה מצי למכתב לכולהו בחד אזהרה
יש לעיין דבעינן למיכתבינהו בפני עצמו כדי ללקות על כל אחד בפני עצמו - דהרי דעת רש"י להלן עז: ד"ה כשם דאם נאמרו כמה דברים באזהרה אחת - כגון עמוני ומאובי, או חללה זונה לכה"ג נקראו אזהרה אחת.
שמא לא אמר רש"י אלא בכגון אלמנה וגרושה בכה"ג, שכיון שהיא כבר פסולה משום גרושה, אין תוספת איסור במה שהיא גם אלמנה, שהרי כבר מחוללת ועומדת היא, משא"כ ממזר ועמוני שהם שני עניינים שונים, לא מסתבר שילקה אחת.
ובזה אולי יתיישבו גם דברי רש"י בפסחים נא (ד"ה תרתי). ובמנחות (נח) שהאוכל נא ומבושל כאחת לוקה שתיים, אף שאזהרה אחת לשניהם, שדווקא בפסולה לכה"ג אמר רש"י שלוקה אחת כיון שכבר נפסלה לו. וצ"ע.
יוסי בן ארזה