תנאי היא דתניא תורמין משל ישראל על של ישראל ומשל עובדי כוכבים על של עובדי כוכבים ומשל כותיים על של כותיים ומשל כל על של כל דברי ר"מ ור' יהודה "רבי יוסי ור"ש" אומרים תורמין משל ישראל על של ישראל ומשל עובדי כוכבים על של כותיים ומשל כותיים על של עובדי כוכבים אבל לא משל ישראל על של עובדי כוכבים ושל כותיים ולא משל עובדי כוכבים ושל כותיים על [של] ישראל
רש"י ד"ה אבל לא משל ישראל כו' - דקסבר "רבי שמעון" מירוח העובד כוכבים פוטר והוה ליה מן הפטור על החיוב ומן החיוב על הפטור
צ"ע מדוע לא כתב רבי יוסי?
שמואל
לייקווד
נראה שלפעמים רש"י אינו מזכיר כל הפרטים כי רצונו של רש"י לקצר היכי דאפשר, והרי מצינו גם לעיל ד: רש"י ד"ה לא נהנין וד"ה ולא מועלין וד"ה סתומין שרש"י לא הזכיר כל פעם חטאת עולה ושלמים אלא לפעמים הוא מדלג חלק מן הדברים. ועי' רש"י כריתות ריש ב. (ד"ה כל) שרק כתב חנק והקשה בערוך לנר למה רש"י השמיט שריפה. אלא ע"פ דברינו הנ"ל נלענ"ד ליישב קושית ערול"נ ולומר שאין רש"י תמיד מזכיר כל הפרטים כי רצונו לקצר.
גוט שבת
דוד בלום