לכבוד מו"ר הרה"ג שליט"א אחדשה"ט
רש"י ו: ד"ה דקיימא בתרי עברי נהרא - עכו"ם מצד זה וישראל מצד זה כו'
לכאורה קשה מדוע פירש"י רק הציור של אבר מן החי לבני נח וצ"ע.
החותם בכבוד רב,
שמואל דוד בערקאוויטש
לייקווד
ראיתי בספר "עבודה ברורה" שרצה ליישב ע"פ דברי הש"ך יו"ד סי' קנ"א ס"ק ו שכתב שבישראל אסור להושיט לו אפילו לא קאי בתרי עברא דנהרא אף שאינו עובר בכך על איסור "לפני עוור", דיש בכך מסייע ידי עוברי עבירה בכה"ג. ומשום כך רש"י רצה לפרש בנכרי דדוקא בו בתרי עברי דנהרא אסור ובחד שרי אך לא בישראל.
ועוד אפשר להוסיף שרש"י הבין כמו תוספות שהנזיר שכח נזירותו ולכן אין נפק"מ אם הוא בתרי עברי דנהרא או בחד עברא דנהרא דכשהחשש הוא ששכח נזירותו אסור לתת לו כוס יין, משא"כ בגוי שבודאי יקח בעצמו, אין חשש אם הוא בחד עברא דנהרא דלא חשיב מכשיל.
יואל דומב