משנה פטרוה וכו' לא אמר כלום
עי' ב"י סי' קמא סט"ו שכ' לדעת רש"י דלא אמר כלום היינו דהוי ספק מגורשת וכן פוסק הבית שמואל שם להלכה
ועי' תפארת יעקב על גיטין שסובר דאף לרש"י הוי וודאי אינו מגורשת
ויל"ע לפי דעת הב"י דלרש"י הוי ספק מגורשת, דהא בגמ' להלן איתא איבעיא להו הוציאוה וכו' עשו לה כדת מהו, פשוט מיהא חדא דתניא עשו לה כדת וכו' לא אמר כלום ע"כ הגמ'
ולכ 'לרש"י הנ"ל לא ניפשוט כלום דלפי האיבעיא הוי ספק גט, וכן אחר שניפשוט דלא אמר כלום נשאר ספק גט .וצ"ע
אשר מייזלס, ברוקלין
שלום,
היה ספק בגמרא האם לשונות אלו בכלל הספק או שהם ודאי לשון גט. ועל זה אמרו לפשוט דהוי לשון מסופקת.
מה שלפי האיבעיא הוי ספק זה רק לדידן שלא נפשטה הבעיה, אבל בגמרא נשאר הדבר פתוח לראיות ולסברות לכאן ולכאן. ולכן שייך שפיר לומר 'פשוט מיהא חדא' לומר שיש בלשון זו וודאות של לשון מסופקת.
בברכה.
יוסי בן ארזה