האי זבח היכי דמי? אילימא דיחיד מי דחי שבת וטומאה?
צ"ע למה הגמרא מתעלמת בתירוץ זה ממסקנת הסוגיא לעיל שהקובע לדחות שבת ויו"ט הוא שזמנו קבוע, ולא ציבור/יחיד. וי"ל שמדובר ברוב קרבנות יחיד שאכן לא דוחין לא שבת ולא טומאה שהרי לא קבוע להם זמן. וכת"ק בתמורה לעיל (ר' יהודה)
אלא לאו בהכרח שהזבח של הברייתא בת"ש, הוא: דפר יום הכפורים של כ"ג, והוא מקיים ג' הדברים של חומר בזבח שם: א] נקרא "נוהג ביחיד ובצבור", דחטאת הוא, וחטאת נוהגת גם בצבור (רש"י). ב] ודוחה את השבת ואת הטומאה, דקביע ליה זמן. ג] ועושה תמורה, דקרבן יחיד הוא. ומתכפר בקופיא.
צ"ע למה הגמרא לא מזכירה תנאי ראשון שרש"י משלים.
ברוך ד. קאופמן, ישראל
מפני שהגמרא אינה מפרשת את הברייתא אלא את מה שנוגע לשאלות שדנה בהן מקודם - דחיית שבת וטומאה ועשיית תמורה.
בברכה
יוסי בן ארזה