וילך האיש ארץ החתים ויבן עיר ויקרא שמה לוז עד היום הזה
בא סנחריב ולא בלבלה, בא נבוכדנצר ולא החריבה
יל"ע מגמ' שבת מאדם עד בהמה מלמד שלא עבר בה אדם נ"ב שנה בהמה בגי' הכי הוי, ואם לא הוחרב עיר בארץ החתים נמצא שאדם ובהמה היו נמצאים בה
אברהם יוסף שווארץ
שמא היו בה אבל לא עברו דרכה, ועפ"י מה שפירש מהרש"א שהיא נבנתה בתחבולה שנכנסו אליה דרך מערה.
יוסי בן ארזה
שאלתי היתה לגבי "בא נכוכדנצר ולא בלבלה"
איך נימא שנ"נ לא בלבלה,
אם איתא בגמרא שבת שהוא החריב כל ארץ ישראל, עד כדי כך שאדם ובהמה לא עברו בה?
כאמור לפי המהרש"א מדובר בעיר שאי אפשר להיכנס אליה בדרך הרגילה, ולא עליה דיברו אלא על כלל הארץ הפתוחה לכול, שלא עבר בה אדם ובהמה.
יוסי בן ארזה
לכ' הגאון הגדול שליט"א
הבנתי שכוונת המהרש"א הם העיר שכבשו אותה בני ישראל, ולא על העיר החדש שנבנה