כשם שהוא מידל בשלו כך הוא מידל בשל עניים
וברש"י לישנא בתרא, פאה. ויל"ע דלכאורה ליכא שום לחיוב פאה קודם קצירה, ולית לה שום קריאת שם או חיוב, וא"כ אמאי אוסר רבי מאיר?
שווארץ
שלום
למה לא לפרש שכבר בצר בכרם והפריש פאה, ומחלק העניים הוא בא להדל?
יוסי בן ארזה
מטרת הדלה הוא לתקן האמצעיים, כדאיתא בר"ש על האי משנה, ואם זה כבר שעת בצירה לכאורה אין להם שום תיקון מחמת האחרים
יתכן שהגפנים עדיין צומחים וגדלים עוד, אע"פ שהתחיל לבצור חלק מהגפנים.
יוסי בן ארזה