רש"י לז. מפ' שר"ל ור' יוחנן לא חולקים על ריב"ל שהברייתא איירי בחלוט ונחלקו אם חזר ואפה בתנור אם זה נחשב לחם, שר' יוחנן סובר שזה לחם. אבל רד"ה תנא קמא בעמ' ב' משמע, וכן למד השוטנשטיין, שר' יוחנן סובר כמו הת"ק, שאם חלט ואח"כ אפה באילפס זה לא נחשב לחם!
שמחה כהן
שלום,
ריו"ח ור"ל נחלקו במעשה אילפס, ללא חליטה וללא תנור, האם הוא לחם אם לאו (מלבד אם הרתיח ולבסוף הדביק שמודה ר"ל שהוא לחם, בדומה לתנור). מחלוקתם אמורה גם לריב"ל שבברייתא שבעמוד א.
בעמוד ב' הקשו בגמ' מברייתא אחרת ('המעיסה...') על ריו"ח, ותירצו שדברי ריו"ח אכן שנויים במחלוקת תנאים.
בברכה.
יוסי בן ארזה