רש״י ד״ה הוה ציריא בידיה - מכה היתה לו אצל הקיבורת ״ונקרע״ חלוקו שם כדי שלא תדחק המכה והיו נראין התפילין דרך הקריעה
לכאורה הול״ל וקרע חלוקו. ועיין לקמן ד״ה במקום לך לאות איתמר - מקום שרוב בני אדם אין נראה לאחרים דהיינו קבורת ולעולם אם ״נקרע״ שרי
לכאורה קשה מדוע כתב בלשון בדיעבד ולא אמר ״קרע״.
שמואל ,
לייקווד
לכבוד שמואל
רשי מדוייק ביותר. נקרע הוא לא לשון של בדיעבד אלא לשון נפעל (ולא פועל), שמסביר את מצב החפץ ולא הפעולה. זה לא חשוב שאדם קרע אלא שכרגע היד מגולה מפני שנקרע הבגד.
כל טוב,
ראובן וינר