טור אורח חיים רב:
שמן זית כו׳ וכ"כ הרמב"ם ז"ל: אם שתה אותו לבדו או שלא היה חושש בגרונו מברך עליו שהכל. ואין נראה מה שכתב שאם שתה אותו לבדו שיברך עליו, דקאמרינן בגמרא אי דשתייה בעיניה אזוקי מזיק ליה, פירוש ולא יברך עליו כלל.
ועיין בית יוסף:
ועל מ"ש שאם שתה אותו לבדו מברך עליו כתב רבינו שאינו נראה ובאמת כי לכאורה בדין יש לרבינו לתמוה עליו דהא אמרינן בגמרא אי דשתייה בעיניה אזוקי מזיק משמע ודאי דהיינו לומר דכיון דמזיק הוא אין לברך עליו כלל
לא הבנתי מה הוסיף הבית יוסף על מש״כ הטור, הרי גם הטור כתב שאינו נראה דאמרינן בגמרא כו׳ וצ״ע.
האם אפשר לומר שבדפוס הטור שלפני הבית יוסף היה כתוב ״ואין נראה״ ותו לא, והבית יוסף הוסיף מדיליה ביאור הדבר?
החותם בכבוד רב,
שמואל דוד בערקאוויטש
שלום
בדקתי בדפו"י ולא ראיתי שינוי מהנוסח שלפנינו. כנראה הב"י רק מחזק קושית הטור, דאזוקי מזיק משמע ודאי שלא יברך כלל, ואין לפרש שלכן יברך 'שהכל', וכפי שכתב כן להדיא הרי"ף.
בברכה. יוסי בן ארזה