1.
אברהם יוסף שווארץ שואל:
לה: תוד"ה שנאמר מעם מזבחי. לפי מה שהעמידו תוס' דבעיא שיהא שהעבודה נדחית ממש, צ"ע מאי קא סלקא דעתך שתדחה קרבן יחיד רציחה, הרי קרבן יחיד אפשר להקריבו למחר?
2.
הכולל משיב:
לא הבנתי. מניין להעמיד בקרבן יחיד? לכאורה הק"ו הוא שאפילו אין כהן אחר שיעשה את קרבן הציבור, רציחה דוחה את העבודה.
יוסי בן ארזה
3.
אברהם יוסף שואל:
אמר אביי ... אלא הא דכתיב מעם מזבחי תקחנו למות ההוא לקרבן יחיד הוא דכתיב
4.
הכולל משיב:
שם אביי מעמיד בקרבן יחיד כי לקרבן ציבור אין צריך קרא, דאיכא ק"ו, אבל בשלב הראשון בגמרא אין סיבה להעמיד קרא בקרבן יחיד, ופשט הכתוב 'מעם מזבחי' משמע בכל מצב בין בקרבן יחיד בין בקרבן ציבור, בין שיש כהן אחר בין שאין כהן אחר.
יוסי בן ארזה