לכבוד הרבנים שליט"א,
שולחן ערוך אורח חיים סימן תנא - יב כל הכלים צריך להגעיל ידותיהם כמותן כו׳
ועיין משנה ברורה ס״ק סח בא״ד כל הכלים משמע דאף כלי חרס וכלי עץ כו׳
יש להעיר מדוע כתב כלי חרס, הרי אין מגעילים כלי חרס וצ״ע.
שמואל
לייקווד
אכן הלשון צ"ב, ואמנם במקור הדברים, בט"ז ובעולת שבת, לא כתוב כלי חרס אלא כלי עץ וכד'. ויתכן דשגרא דלשנא נקט, כדוגמא בעלמא לכלי שאין חם מקצתו חם כולו. או בדוחק יש להעמיד בכלי שרק הידית שלו של חרס, ועל זה קאמר 'צריך - ואין לו תקנה'. וצ"ע.
יוסי בן ארזה
יישר כח גדול, גם אני עיינתי וראיתי שהט"ז ועולת שבת לא כתוב חרס.
ועיין בסעיף כא-כב לענין הגעלת כלי חרס...