לכבוד מו"ר הרה"ג שליט"א אחדשה"ט
בגמרא: מנא ידעינן אמר רב כהנא כוס אדום מעבירין לפניה בשעה שעולה עליה זכר א"ה אמאי דמיה יקרין הואיל ושתי שערות פוסלות בה ומאי שנא דידהו אמר רב כהנא במוחזקת
לכאורה כוונת רב כהנא דאפילו אם מעבירין לפניה כוס אדום מ"מ עדיין יש חשש של שתי שערות פסולות ולכן הלכו לדמא בן נתינה משום שהם מוחזקות להיות אדומות לגמרי בלי שערות פסולות.
אולם עיין רש"י ד"ה במוחזקת וז"ל מין משפחות פרות היו לו לדמא בן נתינא מוחזקות לילד ולדות אדומין בהעברת כוס עכ"ל
וצ"ע מדוע לא פירש כפשוטו, ועוד קשה דלפי דבריו משמע שהכוס אדום לא מהני לכל פרה, ולכאורה לא משמע כן מדברי רב כהנא.
החותם בכבוד רב,
שמואל דוד בערקאוויטש
לייקווד
שלום וברכה
לכן פרש"י כפי שפירש, כי ידע שבמציאות אין הדבר כן, דהעברת כוס אדום לא משנה את צבע הולדות בסתם פרות, אלא מועילה רק במין מסוים.
יוסי בן ארזה