1.
אברהם יוסף שווארץ שואל:
לכ' התלמידי חכמים של כולל עיון הדף
מפני מה לא נתפרשו טעמי מצוות, יל"ע מכמה וכמה מצוות שנתפרסמו טעמיהן, כגון "כי הדם הוא הנפש" וגיד הנשה שנכתב במקומו לפי 'חכמים בחולין כדי שנדע הטעם, וכי השחד יעוור עיני חכמים, למען ידעו דורותיכם, למען תהיה תורת ה' בפיך, למען תזכרו ועשיתם ועוד ועוד
2.
הכולל משיב:
שלום
במאירי (חיבור התשובה) נראה שבטעמים כלליים אין חשש שיבואו לטעות בגלל הטעם. וגם ייתכן שירדה תורה לסוף דעת הבריות שיש טעמים שהתועלת והחיזוק שבגילויים רבה על החשש.
יוסי בן ארזה