למה הזכיר הרמב"ם שניות באישות ולא באיסורי ביאה?
ולמה השמיט בת בן בת אשתו?
ואיך פסק כחכ' דרבי יוסי בן רבי יהודה שבת אשת אב הוא לאו בפפני עצמו, אם הגמרא דהוא רבי שמעון והר"מ פסק כחכ' דרבי שמעון?
אברהם יוסף שווארץ
נראה שדרך הרמב"ם בתחילה לכתוב הכללים ואחר כך לפרט. לכן בהל' אישות כתב באופן כללי את כל העריות ואיסורי חיתון, ובהל' איסו"ב התחיל לפרט דיניהן. וכיון שהזכיר איסור שניות בהל' אישות מנאן שם, ובזה סיים את דיניהן.
בברכה. יוסי בן ארזה
למה הרמב"ם לא פירט אף שניות במקומם כמו שעשה בשאר איסורי ביאה?
כמו"כ השמיט בת בן בת אשתו.
עוד צ"ע סתירת הרמב"ם שפסק שחייבים אף משום בת אשת אב, ומאידך גיסא לא פסק כרבי שמעון?
איידי דזוטרן מילייהו דשניות, כבר פירטן בתחילה וסיים דבריהם (וכדרך התלמוד). ב. אולי צ"ל ברמב"ם 'בת בן בת אשתו' (יש לבדוק בספרים המדויקים). ונקט את המפורש בגמרא. ג. אולי תוכל לפרט יותר השאלה.
פסח כשר ושמח. יוסי בן ארזה