אברהם יוסף שווארץ שואל:
יז: - יח. קמ"ל דזיקה בכדי לא פקעה.
יל"ע דאף אם זיקה פקעה, הרי כמו שהאדם אסור בקרובי אשתו אף לאחר גירושין, ייאסר ג"כ בקרובי זקוקתי אחרי הפקעת זיקה?
וכן יש להקשות היכא דבאמת ייבם אחיו את אחותה, הרי מכל מקום יש לאוסרה מדין אחות זקוקתו?
אברהם יוסף שווארץ
הכולל משיב:
שלום
אפשר שפירוש 'זיקה לא פקעה בכדי' שאינה פוקעת למפרע, וממילא נאסרה אף לאחר מיתה בגלל הזיקה שהיתה בעבר.
יוסי בן ארזה