כבוד הרב שלום,
בסוגיית צרת הבת, יבמות טו/ב. לא הבנתי לפי איזה עיקרון צרת הבת פטורה מייבום?
תודה
יעקב לוי
עי' יבמות ג: שלומדים גזרה שוה "עליה" "עליה".
כתוב יבמה יבא "עליה" ולכן הייתי חושב שבגלל מצות יבום אפילו אם היא ערוה לו גם מתייבמת. לכן מביאים את הפסוק ואשה אל אחותה לא תקח לצרור לגלות ערותה "עליה" בחייה ללמד "לא תקח", שאיפה שכתוב "עליה" יש איסור "לא תקח", לכן גם במקום מצות יבום יש איסור. ומן המילה "לצרור" לומדים שלא רק הערוה פטורה מיבום אלא גם צרת ערוה פטורה מיבום.
חורף בריא
דוד בלום