לכבוד הרב המשיב שליט"א,
שלום וברכה.
במעשה שבגמ' על אותו צורבא מרבנן שמת בחצי ימיו מפני שהיה ישן עם אשתו בקירוב בשר בימי לבונה, לפי דברי רב יצחק בר יוסף היה סינר מפסיק ביניהם. לפי זה, הרי יש לומר שאותו תלמיד סבר כרבי פדת שהוא בבגדו והיא בבגדה מותר, ואם כן כיון שהיתה לובשת סינר הרי יש כאן דיעות והיכר, ואם כן הדרא קושיא לדוכתא למה התחייב מיתה?
בכבוד,
אברהם
ארה"ב
שלום
נראה שכיון שנפסקה הלכה כחכמים, הרי אותו תלמיד פרץ גדרם של חכמים שכל דבריהם כגחלי אש (כלשון הרמב"ן כאן), וכדרך שאמרו לר' טרפון בפ"ק דברכות על שעבר על דברי בית הלל.
יוסי בן ארזה