1.
אברהם יוסף שווארץ שואל:
הנה המפרש להרמב"ם קידוש החודש פ"ד ה"ו ביאר הסוגיא דאין מעברין מפני הטומאה, אלא יעשו בטומאה דאיירי כגון שיהו רוב ישראל מחוסרי כפרה, ולא היתה כפרתן ראויה ליקרב עד לאחר הפסח
והדברים נראים תמוהים, דהרי אי אפשר לעשות הפסח בשאר טומאות מלבד טומאת מת, וא"כ איך יעושה בטומאה?
הרמב"ם פסק שאם עיברוה מעוברת, וזה צ"ע דהרי פסק כר' יהודה דדדוקא עודו על מצחו מכפר וא"כ היה ראוי שיפסוק טומאה הותרה בציבור ואם עיברוה אינה מעוברת.
2.
הכולל משיב:
א. ע' שיעורי ר' שמואל רוזובסקי סנהדרין שם בשם הגרי"ז מה שתירץ.
ב. כבר עמדו על כך כמה מפרשים - ע' כס"מ ושעה"מ ביאת מקדש ד,ח; מהר"צ חיות ומרומי שדה יומא ז; עמודי אור ב; כתבי קהלות יעקב קלד.
כל טוב
יוסי בן ארזה