שלום וברכה
נאמר השתא דלא איתמר הלכתא לא כהלל ולא כרבנן...
הלא יחיד ורבים הלכה כרבים - וא"כ למה מחמירים לעשות כשתי הדעות?
יורנו המורה
אברהם בטאט
סאו פאולו
יתכן שהואיל ולא נאמר בפירוש במשנה שחכמים חולקים על הלל, אלא ריו"ח הביא כן מברייתא, אין אמור בזה הכלל 'יחיד ורבים הלכה כרבים', כי שמא גם הברייתא הסתמית היא דעה יחידאית.
ובמהר"ם חלאווה (בעמוד א') יש לדייק שכיון שנדחתה הראיה מהברייתא דרבנן פליגי אהלל, לכן שאלו 'השתא דלא אתמר הלכתא...'.
יוסי בן ארזה