More Discussions for this daf
1. The Second Mishnah and Rav Huna 2. חייב משום רכב וחייב משום רחיים
 דיונים על הדף - בבא מציעא קטו
1. אברהם יוסף שווארץ שואל:

לכ' התלמידי חכמים עצומים, חברי כולל עיון הדף

קטו. חייב משום רכב וחייב משום רחיים, לדעת הרמב"ם ל"ת רמ"ב, שנמנה למצוה אחת, - ודלא כהסמ"ג - מאי שנא ממי שקורח שני קרחות שאילמלי ריבתה תורה לא היה חייב אלא אחת, וכן מנוטע כאים וכלאים בב' ידותיו בחולין פב:, או מוציא שני זיתים, שיאנו חייב אלא אחת?

והנה המרב"ם דימה אותה לחובל בגד מג' אלמנות, אך צ"ע, דהתם הוי גופין מוחלקים ודומה לג' נשים נדותת משא"כ הכא

2. הכולל משיב:

מכיון שבאזהרה מוזכר הכלי, כל כלי הוא גוף לעצמו, כמו אלמנה ואלמנה. משא"כ בחלב לא מוזכר "כזית" באזהרה עד שתאמר שכל כזית הוא גוף לעצמו, אלא כתוב "חלב" וכשאכל שני כזיתי חלק בהתראה אחת אין מה שמחלק ביניהם.

יוסי בן ארזה

3. אברהם יוסף שואל:

תודה רבה

לא הבנתי בדיוק למה זה שנה מקרחה שצריכין ילפותא מיוחדת?

4. הכולל משיב:

שלום וברכה

י"ל דלולא קרא, הו"א שכל הקרחות יחד הם בכלל 'קרחה' דקרא, דקרחה היינו מקום בלא שערות, ואין חילוק אם זה מקום אחד או מחולק, והוי כאוכל כמה זיתים ביחד (ועתוס' מכות כ,ב שהשוו את שניהם, ושאלו למה באמת חייב שתיים בהתראה אחת). משא"כ רחיים ורכב שהוציאם הכתוב בנפרד להדיא.

יוסי בן ארזה