תני רב שמואל בר רב יצחק קמיה דרב הונא וירש מקיש ירושה שניה לירושה ראשונה מה ירושה ראשונה בן קודם לבת אף ירושה שניה בן קודם לבת
וכתב הרשב"ם ה"ג דתני רב שמואל כו' וירש אותה - הכי נמי הוה מצי למינקט ואם אין לו בת ונתתם את נחלתו לאחיו דהיינו ירושה שניה אלא "סיפא דכולהו" נקט וכ"ש ירושה שניה "ושלישית" דסמיכי לירושה ראשונה ירושה ראשונה הכתובה תחלה וקודמת לכל היורשין שהבן קודם לכל יורשין שבעולם
לכאורה קשה, שהרי אחי אביו היינו שלישית ומה זה שכתב הרשב"ם סיפא דכולהו, וכ"ש שלישית וצע"ק
החותם בכבוד רב,
שמואל דוד בערקאוויטש
היה קשה לרשב"ם למה רב שמואל בר רב יצחק נקט הפסוק "וירש" הרי אנו למידים כאן מוי"ו מוסיף על ענין ראשון (כמ"ש רשב"ם ד"ה מקיש) והנה הפסוק של ירושה שניה הוא "ואם אין לו בת" ולכן קשה למה רב שמואל לא הביא פסוק זה.
על זה תירץ הרשב"ם שרב שמואל נקט הפסוק האחרון בפרשה שהוא "וירש אותה" שהוא בסוף הפרשה ואם אנחנו מקישים הירושה האחרונה שכתוב בפרשה אל הירושה הראשונה כ"ש שיש להקיש ירושה שניה וירושה שלישית שהם יותר קרובות אל ירושה ראשונה.
כל טוב
דוד בלום