יבמות קיא: רבא אמר מי איכא מידי .... נאסרה
יש לתמוה לדברי התוס' לעיל יז:, דאשת אחיו שלא היה בעולמו יכול ליפול לאחר נפילה לאח שנולד אחר כן, מכיון דהאם היא מועברת אפשר כבר להתחשבן עם הנולד, א"כ הכא ג"כ נימא דאינה נקרא אסור בשעת נפילה, כיון דעומד היבם ליגדל?
א י ש
שלום
התוס' כתבו שסברת 'דרכי נועם' לא שייכת במעוברת, אבל סברת רבא לכאו' אינה משום דרכי נועם אלא משום שהיא נאסרה על היבם בשעת נפילה, וכל שנאסרה בתחילה הרי היא כאשת אח שיש לו בנים.
יוסי בן ארזה