א) פסחים קח.
רש״י ורשבם פירשו עד שיסב - הסיבה על צד שמאל. צ״ע אמאי פירשו כן הכא ואמאי לא פירשו הכי במתני׳
ב) פסחים קח.
רשב״ם ד״ה דההיא שעתא - השתא שמעינן דארבעה כוסות צריך הסיבה מרור אין צריך הסיבה.
מה כוונת הרשב״ם בזה?
ג)) פסחים קח:
מ״ט דר״י אל תרא יין כי יתאדם.
ע׳ כתובות קיא: דמייתי קרא דדם ענב תשתה וצע״ק
החותם בכבוד רב,
שמואל דוד בערקאוויטש
א) נראה שרצו לפרש מלת 'שיסב', שאין מדובר בהסבה סביב השולחן, מלשון היקף (כפי שאכן יש מפרשים) אלא בנטייה הצדה. וכיון שאמרו צד אמרו שמאל.
ב) המלה 'השתא' ציטוט ממסקנת הגמרא, וצ"ל נקודה לאחריה. ואז הרשב"ם מסכם את הדין להלכה.
ג) בכתובות מוכיחים על שבחה של א"י, שהיה בה יין אדום. ואילו כאן כתוב את עיקר הראיה שיין אדום הוא משובח, שזה לא מוכח שם.
בברכה.
יוסי בן ארזה