לא ברור למה לתוס' בעי ב' יצירות. ועוד מה ההבדל בין יוצר האדם ובין אשר יצר האדם. ועוד מה ההבדל במשמעות של יוצר שכמ"ה
אהרן ברכה
מילנו, איטליה
נראה ברור שיטת תוספות שכל זמן שברכה היא ענין בפני עצמה, אינה סמוכה לחברתה. ומה שאינו ענין לחברתה כאן פירש בתוס' הרא"ש שבאמת ברכת "יוצר האדם" אינה ענין לזיווג, אלא מדברת רק בענין יצירת אדם. וזה דלא כברכת "אשר יצר את האדם...והתקין לו ממנו בנין עדי עד," שהיא ממש שייכת לזיווג. לכן אינם סמוכים א' להשני. (כמדומני שראיתי מפרשים שסיבת ברכת יוצר האדם היא דקודם שמברכים על הזיווג צריכים להזכיר חסד ה' שברא האדם בכלל).
בברכת התורה,
יעקב מנטרוז