1.
אברהם יוסף שווארץ שואל:
לכ' התלמידי חכמים העצומים
י: ראב"צ, ובתוס'. יל"ע לשיטת הרמב"ם דמקדשין למפרע, וא"כ עדיין אינו מוכח באיזה יום יקדשו החודש, איך יבאר דברי ראב"צ.
בהודאה על כל התשובות הברורות שכתבתם לי עד עכשיו
2.
הכולל משיב:
כוונת רבא לומר דעיבור החדש בשלשה דתנן היינו קידוש החודש, הנעשה ביום העיבור ואינו נעשה אחר כך, כראב"צ, לכך קרי ליה 'עיבור החדש'. אך אין זה סותר את דין הרמב"ם שאם לאחר זמן יבואו עדים יקדשוהו למפרע, כי המשנה באופן הרגיל דיברה, שהקידוש הוא ביום העיבור ולא אחר כך.
יוסי בן ארזה