לכבוד הרבנים הגאונים שליט"א אחדשה"ט
שבת צג.
רש"י ד"ה לאורכן - כגון שהיה שוכב על מיעיו או פרקדן ואורכו מוטל על אורכן
צ"ע מדוע נקט ששכב בדרך איסור ולא כתב ששכב על צדו.
החותם בכבוד רב,
שמואל דוד
עי' שיעורי הגרי"ש אלישיב זצ"ל ברכות יג: עמ' קכד דמשמעות דברי רש"י שם ד"ה לייט שמותר לשכב על גבו כשהוא ער כגון לקרוא ספר וכיוצ"ב דבשעה שהוא ער לא שייך איסור זה כלל, עיי"ש.
ועי' זבחים ה. רמי ריש לקיש על מעוהי בי מדרשא, ופרש"י שוכב על בטנו פניו למטה כלפי קרקע [כן גירסת מסהש"ס], וכתבו תוס' גיטין מז. (ד"ה כריסי) שדרכן היה לשכב על בטנם.
ועי' אגרת הרמב"ם בפאר הדור סי' קמ"ג שכתב כשהיה חוזר מלרפאות אנשים, וז"ל, ואני שוכב פרקדן מרוב עייפות, ע"כ.
כל טוב,
דוד בלום
יישר כח!! ע״ע מהר״ל מפראג מדוע לא פירש רש״י ששכב על צידו.