לכ' כולל עיון הדף
א) עה. המן אומר להם דבר המשפט, יל"ע שתורה לאו בשמים היא, ואיך אפשר לפשוט שאלה בחושן משפט או ביוסין על פי המן?
ב) עה: אלא מה אני מקיים ויצאת שמה חוץ
ילע שהרי היו יכולים לשחוט קרבנות ולאכלם, ולחד מ"ד בחולין יד אף בשר נחירה היה מותרת להם
שווארץ
א) יתכן שהמן הוכיח לבעלי דינים את האמת עד שהודו למשה רבינו והסכימו להוכחה שמשמים.
וכענין שמצינו על משיח דמורח ודאין, שיכול להיות שקיבלו עליהם מראש את הדין לפי איך שיכריע ב'חוש הריח' שלו.
ובפרט לגבי דין המלך (שאף משרע"ה נכלל בזה כפי שכתוב 'ויהי בישורון מלך'), שהוא יכול להיות מוכרע שלא לפי הכללים הרגילים, כנודע בדרשות הר"ן ועוד.
ב) כן הקשה בהגהות ריעב"ץ ולא תירץ. ויתכן שזה נכלל בתירוץ הגמ', שאף המקנה הרב אפשר שקנו מהתגרים. ואמרו את הדבר הכולל יותר, שקנו הרבה מיני אוכלין ולא רק בשר.
בברכה.
יוסי בן ארזה