לכ' כולל עיון הדף
ביומא עא. רבא אמר עד מתי יהא קוק לעמוד חי, עד שעת כפרה,
יש לתמוה דעיקר קרא אתי ללמד שצ' לעמוד חי, אום מת עד אותה שעה צריכים להביא עוד שני שעירים ולהגריל עליהם, הוא זקוק לעקיר כפרת יום הכיפורים, אוינה קשור לעיקר השילוח שאינה מעכבת כלל, ואף אם אין משלים עד אחרי זה מכל מקום אינה זקוק להיעמד חי לגבי עקיר עבודת היום עד שעת כפרת דם.
שווארץ
נ"ל שדברי רבא מבוססים על דרשה, "לכפר עליו לשלח אתו" דלאחר כפרה שוב אפשר לשלחו. ובאה דרשה זו ומוציאה מידי האפשרות לדרוש מה שורף דהשתא אף משלח דהשתא, דאדרבה משמעות הכתוב מורה יותר דהשילוח הוא מיד לאחר כפרת דמים כנ"ל, ולכן עדיף לדרוש הפוך, מה משלח דמעיקרא אף שורף דמעיקרא.
בברכה.
יוסי בן ארזה