לכבוד מו"ר הרה"ג שליט"א אחדשה"ט
רב כהנא רמי כתיב תירש וקרינן תירוש זכה נעשה ראש כו' רבא רמי כתיב ישמח וקרינן ישמח זכה משמחו כו'
וכתב רש"י זכה כלומר אם זכה וידע להזהר כו' משמחו שמפקח את הלב.
וצ"ע מדוע המתין לפרש כן אצל רבא ולא פירש כן אצל רב כהנא.
החותם בכבוד רב,
שמואל דוד בערקאוויטש
יתכן שרש"י רק פירש כן אצל רבא משום שרבא הסביר את הענין יותר במ"ש חמרא וריחני פקחין שהיין מפקח את הלב וזה חידוש שיין מביא לידי פקחות לכן רש"י ביאר שרק מגיעים לידי פקחות זו אם יודע להזהר ביינו.
חילך לאורייתא
דוד בלום