More Discussions for this daf
1. B'nei Beseirah forgetting a Halachah; Rebbi Eliezer's objection; enormous crowds 2. Anger 3. Calling their father by his name
4. Temai Meis in the Desert 5. Lines of Kohanim 6. Shechitah Knife on Erev Pesach she'Chal b'Shabbos
7. תוס' ד"ה מה מועדו 8. פסח ותמיד דוחין שבת
דיונים על הדף - פסחים סו

אברהם יוסף שווארץ שואל:

תוס' סו. ד"ה מה מועדו. ועוד בפ' ר' ישמעאל במנחות דריש תקריב תקריב אפי' בשבת... ולפי השמעתין מצי למידרש בק"ו

ונשאלת השאלה אף לפי המשעתין, אולי יש למידרש דוקא מבועדו האמורה אצל פסח ותמיד, דקיבלנו דרוש בג"ש, אבל איך אפשר לדרוש במועדו בשני הלחם אם אין לנו מסורת לדורשו בג"ש?

שווארץ

הכולל משיב:

עי' ספר כריתות לר"ש מקינון בית מדות בית שני ח"א אות ה' שלפעמים קבלה הוא ללמוד דבר מחבירו אבל לא קבלו מאיזה תיבה למדו הגזירה שוה והביא מכתובות סוף לח. מאי חזית וגו'.

כל טוב

דוד בלום

אברהם יוסף שווארץ שואל:

לכ' הרב בלום

בעיקר דבר כבר האירך הרמב"ן בספה"מ,

אמנם התם איירי דלא דידעינן שיש איזה גז"ש, וא ידעינן ממאי - למשל בציור של הרמב"ן האם דנים שחיטה מטביחה או משחיטה לגבי שחיטה שאינה ראויה, שבודאי אין דנים אלא אחד מהם.

משא"כ הכא הרי בודאי דנינן גז"ש בין מועדו בפסח ומועדו בשבת, אלא שהתוס' כתבו אולי נדון עוד גזירה שוה, ובזה צ"ע מהיכ"ת

הכולל משיב:

עי' לקמן פא: אלא אמר רבא יליף מועדו מועדו מפסח, ומשמע לכאו' שמאחר שמקובל אצלנו שיש גז"ש מועדו מועדו כבר אפשר להרחיב לימוד זה למקומות אחרים. ואולי י"ל כן גם בתוס' סו. אחר שמקובל אצלנו שיש גז"ש מועדו מועדו לענין טומאה ופסח כבר אפשר ללמוד מזה גם שתי הלחם וצ"ע.

שבוע טוב ויישר כח גדול,

דוד בלום