תודה רבה על כל התשובות שלכם.
ברש"י סה: כתב שחיטתו וזריקת דמו אי אפשר אלא ביום, והדברים תמוהים דבלאו הכי אמר רחמנא להקריב ביום י"ד, ובלילה כבר אינה י"ד?
וגם צ"ע אמאי הוצרך רש"י ליתן טעם, הרי בלאו הכי כך אמרה תורה שדין הוא שפסח ידחה את השבת?
שווארץ
א) עי' מקראי קדש לגרצ"פ זצ"ל פסח ח"א שפתח ספרו עם קושיא זו בריש סי' א' והביא שכן הקשה הרי"ם, ותירץ הרה"ג ר' שרגא פייבל פרנק זצ"ל דכיון דבקדשים הלילה הולך אחר היום זה נקרא ארבעה עשר לכן הוצרך למילף משום דביום ולא בלילה.
ב) ועי' פניני רבנו הקהלות יעקב ח"א סי' ו' בשם הסטייפלער זצ"ל שכוונת רש"י על הזריקה, ועיי"ש שהאריך הגרמ"מ שולזינגר זצ"ל בענין.
ג) נראה שהתורה רק אמרה שהפסח ידחה את השבת בדברים שאפשר לעשותם רק בשבת אבל אם היה אפשר לשחוט הקרבן בלי חילול שבת, אין היתר לחלל שבת (וזה גם לפי גמ' יומא מו: דשבת הותרה כי גם אם הותרה מ"מ אם אפשר לעשות בלי שום חילול שבת לא הותרה).
כל טוב
דוד בלום