ס: ונעבירנינהו לפני ציץ,
יל"ע טובא, דבבנות מואב הרי היה חיוב מיתה על הראויות למיתה, ולא על הטף, וממילא הציץ בודאי יגלה הבדל הלכתי בין מי שהוא מחויב מיתה למי שאינו, משא"כ הכא, הרי ליכא שום הבדל על פי דין, אלא רצו ליתן בתולות לבני בנימין, אבל אין הכי נמי, הרי גם בעולות היו מותרים להם, ומהיכ"ת שהציץ יבדיל? [וכי אם יעביר כמה בנות לפני הציץ אשה שהיא נמוך או גבוה פניה יהיו מוריקות אתמהה?]
אברהם יוסף שווארץ
כן הקשה ערול"נ ולא תירץ. ועוד הקשו הלא אינה אותה בדיקה, כי במדין בדק כל שראויה ליבעל אע"פ שלא נבעלה, משא"כ כאן הבדיקה היתה אם נבעלה אם לאו. וצ"ל שידעה הגמרא שהציץ בודק כל ענין הקשור לזנות ולטהרה (שאולי קשור לעזות מצח, ככתוב 'ומצח אשה זונה...', והציץ מכפר על עזות מצח. ע' ערכין טז, ושאלתות פר' מצורע), כפי הצורך שנצרכים באותה שעה.
בברכה. יוסי בן ארזה