1.
אברהם יוסף שווארץ שואל:
נט: מיתיבי ורדו בדגת הים, מאי לאו לאכילה. הנה מבואר דאף הדגים נאסרו לאדם, וא"כ יל"ע לפי משנ"ת ברמב"ן פ' נח שהותר בשר לנח מכיון שהציל הבהמות והחיות, א"כ למה הותרו הדגים.
2.
הכולל משיב:
אפשר שבזכות נח ניצלו גם הדגים, ואילולא האדם היה נמחה כל היצור לגמרי, אף דגי הים.
יוסי בן ארזה
3.
אברהם יוסף שווארץ שואל:
לא הבנתי
אילמלי אדם, או אם היה נקנס מיתה על אדם ג"כ היה נחכדת כל היצור ועם כל זה לא היה הותר להם בשר ודגים
4.
הכולל משיב:
גם אם הבע"ח לא היו נבראים לולא האדם, אין זה נותן זכות לאדם להורגם ולאוכלם, אבל לאחר שכבר נקנסה עליהם מיתה, והאדם הצילם, התירה לו תורה לעשות זאת.
יוסי בן ארזה