נד: יום הכיפורים שחל להיות מוצאי שבת אל היו תוקעין .... דיתיב וקאמר רבי עקיבא היא,
יל"ע למאן דאמר דשביתת בהמתו הוא דוקא בשבת [דעת הרמב"ן] א"כ אף לרבי עקיבא יבדיל מכיון דהותר במלאכת בהמתו.
שווארץ
מנין ההנחה שיוהכ"פ הותר במלאכת בהמתו? בשאג"א (עג) דן בזה. ובספר תפארת ירושלים (פ"ה דביצה) העיר על דבריו ממה שאין תוקעים ביוהכ"פ שחל בערב שבת. וא"כ י"ל אחד מהשתיים: או שיוהכ"פ מצווים בשביתת בהמתו או שמסיבה כלשהי לא היו תוקעים בשביל דבר זה בלבד, אפשר מפני התקיעות נועדו לתזכורת לעם שבירושלם, ויתכן שלא יתנו אל לבם להבדל זה. או מטעם אחר.
בברכה.
יוסי בן ארזה