עירויבן נד: אנן מהכא מתנינן לה [ירמיה לא הציבי לך ציונים שימי לך וגו' עשו ציונים לתורה ומאי משמע דהאי ציון לישנא דסימנא הוא דכתיב [יחזקאל] וראה עצם אדם ובנה אצלו ציון, צ"ע מאי משמע בהאי קרא ביחזקאל דלא ידעינן לה מישעיה.
שווארץ
שלום,
ביחזקאל מוכח שהציון משמעו סימון, כמו שמסמנים קבר על ידי בניית דבר בולט. משא"כ בירמיה לא מבואר מה טיבם של אותם ציונים. היה אפשר לחשוב אולי על רישום דברים לתזכורת או משהו אחר.
בברכה.
יוסי בן ארזה
הפסוק מבואר להדיא שזה סימן כדי שבתולת ישראל תדע איך לחזור
גם אם היינו מפרשים את הציון ככתיבת הדברים לזיכרון היא תדע.
יוסי בן ארזה