נב: אפילו הכי הא עדיפא דאין נט''י לחולין מן התורה מוטב שיטמאו ידים דלית להו עיקר מדאורייתא ואל יטמאו אוכלים דאית להו עיקר מדאורייתא, ויל"ע, דאף שטומאת אוכלים אית ליה עיקר מן התורה, מכל מקום אינה אסור לאכול חולין שנטמא - ק"ו הכא שנטמא האוכל על ידי טומאת משקי דרבנן, משא"כ ידים, אע"ג דבעצם אינה אלא מדרבנן מכל מקום רבנן תיקנו נטילת ידים, ואסרו לאכול בידים טמאים, ונמצא עובר איסור דרבנן.
שוורץ
שלום
מכל מקום יש לגזור אטו טומאת אוכל תרומה שהוא איסור חמור דאוריתא, משא"כ ידיים שאין לו עיקר כלל מהתורה.
יוסי בן ארזה