נא: בתוד"ה כגון אנא ובמהרש"א
הנה המהרש"א דן איך לא הגיעו השלוחים לאותה מקום, אבל לכארוה מלבד זה יש לדון שאולי רב ספרא בעצמו יהיה נאמן להעיד שכך שמע משלוחי בית דין ועד אחד נאמן באיסורים?
שווארץ
שלום
נ"ל שזה נכלל בשאלת המהרש"א, אלא ששאל לפי האמת שהשלוחים יגיעו, אבל גם כל אחד אחר שבא ומעיד נאמן, דבמלתא דעבידא לאגלויי נאמן עד אחד אף בקדוש החודש כמש"כ הרמב"ם בהל' קדה"ח ג,יד.
בברכה.
יוסי בן ארזה
לא הבנתי.
הרי איירי לפני שתיקנו שכולם ישמרו ב' ימים מכח מנהג אבותינו בידינו, ואם רב ספרא היה מעיד לכאורה כולם ישמרו יום אחד?
נכון, אבל אם רב ספרא הלך כך היו השלוחים הולכים. וזהו ששאל המהרש"א.
יוסי בן ארזה
שורה תחתונה, השלוחם לא הגיעו רב ספרא כן הגיע,
למה דאג רב ספרא לשמור ביישוב ולא במדבר, ולא סיפר להם מתי יו"ט???
זה נכלל בשאלת המהרש"א. וכתב ויש ליישב. וי"ל דמעשה שהיה כך היה שלא הודיעם, אולי לא הספיק או שהגיע לשם באמצע היו"ט וכבר התחילו לנהוג בקדושת היום. גם י"ל שהב"ד של העיר צריך לקבוע זאת על סמך קבלת עדות ואין זה ענין ליחידים ששמעו ממנו. ולא ישב אז ב"ד.
יוסי בן ארזה