אברהם יוסף שווארץ שואל:
מב: אמאי טלטול בעלמא הוא, וברש"י אלא כמטלטל עצים, וצ"ע טובא דברש"י מב. כתב "כיון דראוי לנטילת אנשים תורת כלי עליו" וא"כ אינה מוקצה?
שווארץ
הכולל משיב:
שלום
אמנם אחרי שנאמרה המצוה ליטול תו לא הוי מוקצה, אך נראה שכוונת רש"י כאן היא שאין כלל 'צד איסור' מן התורה - אף לולא המצוה ליטול - וכיון שכך, הרי ממילא יש מצוה מהתורה ושוב אין כאן לפי האמת אף לא איסור טלטול מדרבנן.
בברכה.
יוסי בן ארזה