בדף מא. רש״י ד״ה ובשל מבושל - דהוה לה למיכתב נא ומבושל.
לכאורה תמוה, הרי תיבת ״מבושל״ כתיב בסוף וא״כ תיבת מבושל מיותר ומדוע כתב רש״י שתיבת ״בשל״ מיותר.
ועוד ק׳, הרי בגמרא לקמן מא: משמע להדיא שתיבת מבושל מיותר - אמר רבי אקרא אני בשל מה ת״ל מבושל כו׳
החותם בכבוד רב,
שמואל דוד
שלום
נראה כי לעולם לא בא 'בשל' וכיו"ב לבדו שאינו פועַל עצמאי, רק מבושל יכול לבדו. לכן כתב רש"י שהו"ל לכתוב 'נא ומבושל' ולא 'נא ובשל'. אך סו"ס לאחר שכתוב 'בשל ומבושל' אומרים שהשני מיותר (ובאמת הכוונה שיכתבו רק את השני ולא הראשון).
יוסי בן ארזה