איך חייבו את המקושש מיתה, הרי הוא עשה כן רק כדי להראות לכלל ישראל שמחלל שבת חייב מיתה, ונמצא שזה רק מלאכה שאינה צריכה לגופה שאין חייבים עליו מיתה.
mottel wolbe, monsey ny
גם אם נאמר שלא היה צריך את העצים לצורך עצמו אלא עשה זאת רק כדי להראות חיוב מיתה, הרי כדי שיתחייב מיתה צריך שיהא נצרך לעצים, נמצא שזהו גם כן צורך העצים, להיות חייב עליהם (וכמו מקושש בשביל אחר או בשביל שיתנו לו פרס או כדי שלא יענישוהו). וגם זה בכלל 'צריך לגופה'.
י. בן ארזה