לז: ואמר רבה לא ליגוז איניש הושענא ... ורבא אמר מין במינו אינו חוצץ, וצ"ע טובא הרי רבא דלקיחה על ידי דבר אחר לא שמה לקיחה
שווארץ
שלום
הלא כאן זה רבה, והוא סובר דלקיחה ע"י ד"א לא שמה לקיחה כדלהלן.
בברכה. יוסי בן ארזה
שאלתי על רבא, אמאי בעיא למימר מין במינו אינו חוצץ, הרי ס"ל דלקיחה על ידי דבא רח שמיה לקיחה
התוס' (לז. ד"ה דבעינא) כתבו שלקיחה ע"י דבר אחר שמה לקיחה באופן שאין חסרון של חציצה, וכגון שעשה בית יד ללולב ואוחז בידו את הבית-יד, שאם לקיחה ע"י ד"א שמה לקיחה הרי אוחז בידו את הבית-יד בלא חציצה. משא"כ בדברים אחרים שמפסיקים בין היד ללולב ואינו אוחז הלולב באמצעותם - אין זו לקיחה ע"י דבר אחר ושוב יש לדון משום חציצה.
ומדברי הרמב"ם נראה שבכל לקיחה ע"י ד"א צריך שאותו דבר אחר לא יהא חוצץ, וכגון שלקח את הלולב בדבר העשוי לנאותו, וכמ"ד כל לנאותו אינו חוצץ.
בברכת כתיבה וחתימה טובה.
יוסי בן ארזה